• Cine suntem (caractere ereditare și transmiterea lor)

    Unitate de învățare pentru clasa a VIII-a, care abordează noțiuni despre ereditate și variabilitate, acizii nucleici, legile mendeliene ale eredității, alte tipuri de segregare a caracterelor și transmiterea caracterelor ereditare normale și patologice. La final puteți să vă verificați cunoștințele printr-un test! Succes!

    Elevi înscriși: 38
    Durata: 8 lectii , 1 activitate de recapitulare și consolidare, 1 activitate de evaluare
    Lecții: 8
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • Transmiterea materialului genetic

    Noțiuni de ereditate și variabilitate: Caractere ereditare (dominante și recesive), Legile mendeliene ale eredității, Alte tipuri de segregare a caracterelor, Boli ereditare si determinismul acestora.

    Elevi înscriși: 54
    Durata: 200
    Lecții: 2
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • Sănătatea mediului

    Bună! În cursul de față vei înțelege relația existentă între om și mediu; astfel, orice acțiune negativă a omului asupra mediului va avea consecințe asupra stării de sănătate umană.Sursa imaginii: https://www.google.com/search?q=save+planet&tbm=isch&ved=2ahUKEwiBraOjh9j4AhUWrKQKHUhtB3gQ2-cCegQIABAA&oq=save+planet&gs_lcp=CgNpbWcQAzIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIGCAAQHhAHMgYIABAeEAcyBggAEB4QBzIGCAAQHhAHMgYIABAeEAcyBggAEB4QBzIGCAAQHhAHOgQIIxAnOgQIABAeUJEKWIcSYMYXaABwAHgAgAGKAYgB4ASSAQMwLjWYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=mhm_YoH4CpbYkgXI2p3ABw&bih=643&biw=1366&client=firefox-b-d#imgrc=fPFQ9evwtyZx0M

    Elevi înscriși: 28
    Durata: 100 minute
    Lecții: 9
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • FENOMENE OPTICE

    Un fenomen optic este un eveniment vizibil care rezultă din interacțiunea dintre lumină și materie .Fenomenele optice obișnuite se datorează adesea interacțiunii luminii cu condițiile atmosferice , nori , apă sau particule suspendate. Alte fenomene, cum ar fi culorile generate de o prismă , sunt aspecte interesante ale opticii . Unele dintre ele sunt generate chiar de ochiul uman.Un fenomen frecvent este curcubeul , care se formează atunci când lumina soarelui este reflectată de picăturile de apă ale ploii ; altele, cum ar fi raza verde, sunt rare sau, la fel ca fata morgana , sunt frecvente doar în unele locuri.Fenomenul aurorelor polare nu se încadrează în ele , care , în schimb, se încadrează în fenomenele de interacțiune materie-materie.Cazul este diferit în cazul iluziilor optice, care pot fi explicate ca interpretări eronate ale fenomenelor neobișnuite.https://koaha.org/wiki/Fenomeno_ottico

    Elevi înscriși: 18
    Lecții: 4
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • DOVEZI ALE EVOLUȚIEI

    Multe specii pe care le cunoaștem astăzi pe Pământ au existat în forme foarte diferite cu milioane de ani în urmă.Schimbarea și dezvoltarea unei specii de-a lungul a multe generații se numește evoluție.În lecțiile anterioare ai aflat care sunt principalele teorii care susțin procesul de evoluție.Parcurge cursul și vei afla care sunt dovezile evoluției.

    Elevi înscriși: 20
    Durata: 50 min
    Lecții: 3
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • SĂNĂTATEA OMULUI

    Diverse boli pot perturba starea de sănătate pe termen scurt sau pe termen lung. Uneori o persoană suferă de mai multe boli care pot avea cauze comune sau diferite. Bolile pot fi clasificate după diferite criterii: după durata lor bolile pot fi acute sau cronice; după organele afectate ex boli cardiovasculare, boi respiratorii etc; după cauze (etiologia bolii); după modul de transmitere. ”Cred că cel mai frumos dar pe care îl poți oferi familiei tale și lumii este să fii sănătos” - Joyce Meyer

    Elevi înscriși: 24
    Durata: 50 min
    Lecții: 5
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • MATERIALUL GENETIC

    Genetica este o știință care se dezvoltă continuu datorită oamenilor de știință care studiază materialul genetic, dar și datorită progreselor tehnologice. Toate caracteristicile unui individ au o bază genetică, reprezentată de materlialul genetic (moleculele de ADN - acid dezoxiribonucleic) aflat în marea lui majoritate în nucleul celulelor eucariote. În cursul următor vom descoperi primele informații despre materialul genetic. SUCCES!

    Elevi înscriși: 16
    Durata: 50 min
    Lecții: 4
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • TEORII DESPRE ORIGINEA ȘI EVOLUȚIA VIEȚII

    De-a lungul timpului, oamenii și-au pus problema originii și evoluției vieții pe Pământ. Deși teoria EVOLUȚIEI este, în general acceptată există numeroase concepții diferite referitoare la modul în care a avut loc EVOLUȚIA.   Parcurgând acest curs veți afla înformații privind  TEORII DESPRE ORIGINEA ȘI EVOLUȚIA VIEȚII. SUCCES!!!

    Elevi înscriși: 30
    Durata: 55 min
    Lecții: 4
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • EREDITATEA ȘI VARIABILITATEA

    Știința care studiază ereditatea și variabilitatea organismelor vii șe numește GENETICĂ. Genetica este o știință care a interesat oamenii încă din cele mai vechi timpuri. Întotdeauna omenirea a fost interesată cum să obțină recolte mai mari, cum să facă să modifice plantele și animalele astefel încât să obțină rezultate mai bune. Vom face primii pași în acest domeniu parcurgând acest curs. MULT SUCCES!

    Elevi înscriși: 26
    Durata: 25 min
    Lecții: 3
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8
  • EVOLUȚIONISM. FACTORI AI EVOLUȚIEI. EVOLUȚIA OMULUI.

    Evoluția vieții a fost mereu un subiect foarte interesant, am primit deseori întrebări despre evoluția vieții: Cum au apărut oamenii? Dar celelate viețuitoare de pe Pământ? În cadrul acestei lecții vom face primii pași în descoperirea unor răspunsuri la întrebările voastre. Evoluția este fenomenul prin care o populație de organisme vii își transformă treptat caracteristicile fizice și comportamentul, pierzând anumite caractere sau obiceiuri sau căpătând anumite caractere și obiceiuri noi. Pe parcursul acestei lecții vom studia împreună FACTORII EVOLUȚIEI și EVOLUȚIA OMULUI. ”Nu specia cea mai puternică sau cea mai inteligentă supraviețuiește. Ci cea care se adaptează cel mai bine la schimbări.” Charles Darwin

    Elevi înscriși: 46
    Durata: 120 min
    Lecții: 4
    Clasa VIII
    Materia: biologie
    Anul: clasa8