• România interbelică

    Salut! Vrei să știi mai multe despre România în perioada interbelică? Sunt Dan! Vino cu mine și îți voi dezvălui câteva din secretele acesteia!

    Elevi înscriși: 54
    Lecții: 16
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Regimul politic democratic din 1989 până azi

    Salutare, dragi elevi! Vă propun un curs despre România după 1989. Haideți să explorăm împreună evenimentele din ultimii 32 de ani. Succes!

    Elevi înscriși: 45
    Lecții: 5
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Lumea românească până la jumătatea secolului al XIX-lea

    În perioada fanariotă, la tronul Moldovei și al Țării Românești au fost numiți de către sultan în total 31 de domni, care au promovat cu precădere valorile și politica orientală. Revenirea la domniile pământene, în 1822, a reprezentat pentru cele două țări ocazia să se îndepărteze de Orient pentru o nouă orientare politică și culturală. Vor reuși elitele politice românești, după 1822, să îndeplinească dezideratul modernizării și să orienteze principatele spre Occident? Vei afla răspunsul parcurgând lecțiile din acest curs. 1. Românii între Orient și Occident. Conservatorism și modernizare. 2. Tudor Vladimirescu. 3. Generația pașoptistă. Programe și consecințe ale revoluției. 4. Rromii – de la robie la emancipare. 5. Evaluare.

    Elevi înscriși: 46
    Lecții: 11
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România în contextul Războiului Rece

    Bine te-am regăsit la un nou curs dedicat Istoriei recente a României. Pe parcursul acestui curs vei afla informații importante despre ceea ce s-a întâmplat cu România în perioada Războiului Rece, vei avea de rezolvat câteva exerciții special create pentru tine și îți vei putea testa cunoștințele într-un test de evaluare. Mai concret, vom învăța despre: România la începutul Războiului Rece (1947 – 1964). Nicolae Ceaușescu, distanțarea de Moscova și izolarea internațională. Căderea regimului comunist. Vor fi niște lecții foarte interesante, vei vedea!!

    Elevi înscriși: 58
    Lecții: 7
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VIII. Iluminism și reformism: Transilvania sub habsburgi

    Vă salut, dragi narandieni! Știați că? Iluminismul a fost marea mișcare filozofică a secolului al VIII-lea, care considera că rațiunea umană este singura în stare să ”ilumineze”  calea către realizarea fericirii umane. iluminismul este un termen generic prin care se pot prezenta toate tendințele societății din acel secol: spiritul inventiv, cercetarea științifică, enciclopedismul, concepția optimistă despre lume, credința în progres, folosirea luminilor inteligenței, tendința de a pune totul la îndoială dintr-o perspectivă critică. Vă propun câteva lecții (interesante) despre românii din Transilvania în secolele XVII - XVIII. N-o să vă plictisiți, pentru că aveți o grămadă de jocuri...  

    Elevi înscriși: 71
    Durata: 340 minute
    Lecții: 16
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România – stat comunist

    La sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, România a fost ocupată de Armata Roșie. Uniunea Sovietică a adus la conducerea țării Partidul Comunist, aliat fidel al Moscovei, a eliminat vechea elită politică, a reorganizat întregul aparat de stat după model sovietic. Astfel impus, regimul comunist a modificat radical, pentru următorii cincizeci de ani, economia, societatea, cultura și mentalitățile românești. Cum s-a realizat sovietizarea și care au fost efectele ei? Cine erau noii conducători ai României comuniste? Care a fost responsabilitatea lor pentru punerea în aplicare a acestui experiment totalitar, cu consecințe nefaste asupra țării? Toate răspunsurile la întrebările de mai sus le vei afla parcurgând acest curs. Să începem!!

    Elevi înscriși: 64
    Lecții: 7
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România în al Doilea Război Mondial

    Salut! Sunt Dan, ghidul tău în aventura României în timpul celui mai sângeros conflict al istoriei, ce de-al Doilea Război Mondial.

    Elevi înscriși: 104
    Lecții: 11
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Formarea statului român modern

    ,,Unirea este singura stare politică ce putea să asigure viitorul nostru și să ne permită a da țării organizarea ce o aștepta de atât de mult timp.”                                                                                                                     ( Alexandru Ioan Cuza) Cum s-a constituit statul român modern ? Acțiunile generației pașoptiste din exil fac cunoscută problema unirii românilor pe plan european.Reveniți în țară ( Moldova și Țara Românească) revoluționarii desfășoară o intensă activitate unionistă.Un rol important în procesul de formare al statului român modern îl are politica marilor puteri. Până în 1856, Principatele Române se aflau sub suzeranitate otomană și protectorat rusesc. În urma Congresului de pace de la Paris, protectoratul rusesc este înlocuit cu garanția colectivă a șapte mari puteri europene.In acest context se crează un cadru favorabil unirii celor două principate prin dubla alegere ca domn al lui Alexandru Ioan Cuza. 1.Acțiuni care contribuie la formarea statului român modern:  Context extern - ,,Problema Orientală” , se desfășoară războiul Crimeei ( 1853-1856)  Congresul de pace de la Paris 1856 - Marile Puteri europene dezbat problema unirii Principatelor ;  Adunările ad-hoc (1857) din Moldova și Țara Românească au votat rezoluțiile unirii într-un stat numit România, sub conducerea unui prinț străin;  1858 - se adoptă Convenția cu rol de Constituție în cadrul Conferinței Marilor Puteri de la Paris - numele țării ,, Principatele Unite ale Moldovei și Valahiei” ( unirea formală);  1859 - 5 ianuarie și 24 ianuarie, dubla alegere ca domn al Moldovei și  al Țării Românești a lui Alexandru Ioan Cuza;  Marile Puteri garante puse în fața faptului împlinit, recunosc unirea ( 1861). 2. Consolidarea statului român modern prin reforme sub domnia lui Al.I Cuza 1859-1866          1859-1862 -măsuri de unificare administrativă, legislativă;          1863- Mihail Kogălniceanu -prim ministru;          1863- legea secularizării averilor mănstirești;          2 mai 1864 - lovitura de stat duce la instaurarea regimului  autoritar al lui Al.I. Cuza;          se adoptă Statutul dezvoltător al Convenței de la Paris, acordă domnitorului largi puteri;          august 1864 - legea rurală;          decembrie 1864 -legea instrucțiunii publice;          1865-1866 - activitatea ,,monstruoasei coaliții”, alianță politică creată împotriva regimului personal al lui Cuza;          11 februarie 1866 - lovitura de stat, Cuza silit să abdice;          țara este condusă de o locotenență domnească provizoriu. Alexandru Ion Cuza a înfăptuit idealul național al românilor, unirea Moldovei și a Munteniei , a pus bazele statului român modern. În timpul domniei lui, Principatele Unite au intrat pe scena Europei ca stat modern. Reformele modernizatoare ale domnitorului au determinat mari schimbări în plan social și economic. După abdicarea lui Cuza se face tranziția către regimul politic modern ,constituțional.    

    Elevi înscriși: 78
    Lecții: 7
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România și Primul război mondial

    Dragul meu elev, suntem în fața unei lecții de o deosebită împortanță pentru noi și pentru istoria noastră. Participarea României la Primul război mondial ne-a adus mai aproape de idealul tuturor românilor, Unirea cea Mare. Vei afla împreună cu alți copii, care au fost evenimentele cele mai importante ale participării României la Marele Război. Vei citi despre personalități istorice remarcabile, adevărate modele pentru noi. Vei rezolva exerciții interactive, special create pentru tine. Îți vei putea verifica cunoștințele printr-un test de sfârșit e capitol. Va fi o călătorie minunată!!

    Elevi înscriși: 86
    Lecții: 11
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Secolul fanariot

    Vă vine să credeți că, de la fanarioți, considerați de multe ori originea răului absolut în Țările Române, ne-au rămas și multe lucruri cool? În primul rând, dragi elevi, vă propun să acceptăm această perioadă așa cum a fost...și...scormonind prin poveștile din acea perioadă am ales câteva lucruri care mi-au atras atenția și pe care am să le împărtășesc cu voi: Pe de o parte a fost o epocă cu multă instabilitate, războaie, frica de ciumă, dar toate acestea nu i-au împiedicat pe oameni să-și construiască locuințe frumoase, să-și comande haine scumpe și să facă petreceri. Astăzi ascultăm ”Manelele”, dar de unde vin ele, le-au inventat cântăreții români astăzi? Nu, ele au apărut la noi o dată cu domnii fanarioți - pentru că muzica autohtonă era considerată barbară, aceștia și-au adus muzicanți care să le anime petrecerile...și le cântau Manele!!!

    Elevi înscriși: 78
    Durata: 240 minute (4 ore)
    Lecții: 15
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Regatul României – Carol I

    Salutare, dragi elevi! Vă propunem un curs despre unul dintre cei mari monarhi ai României, Carol I, și realizările sale extraordinare pentru România! Așa că ... să începem!

    Elevi înscriși: 69
    Lecții: 12
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VI. Spaţiul românesc şi politica de cruciadă târzie de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul

    Salut! Bine te-am găsit la cursul de Istorie. Vei studia despre: Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul. Capitolul va cuprinde  mai multe lecții și jocuri interesante: Lecția 1. Definiții Lecția 2. Mircea cel Bătrân Lecția 3. Răspunde repede și bine- Mircea cel Bătrân Lecția 4.Alexandru cel Bun Lecția 5. Puzzle - Alexandru cel Bun Lecția 6. Iancu de Hunedoara Lecția 7. Iancu de Hunedoara - text lacunar Lecția 8. Vlad Țepeș Lecția 9. Ștefan cel Mare Lecția 10. Mihai Viteazul Lecția 11. Adevărat sau fals - Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul Test de evaluare: Voievozii români și luptele cu turcii  

    Elevi înscriși: 75
    Durata: 3 ore și 20 minute
    Lecții: 11
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VII. Modernitatea timpurie: Constantin Brâncoveanu. Dimitrie Cantemir

    Vă salut, dragi copii! Călătoria noastră în istorie continuă cu noi lecții despre Constantin Brâncoveanu și Dimitrie Cantemir. Lecția 1. Definiții Lecția 2. Constantin Brâncoveanu Lecția 3. Completează cuvintele lipsă! Lecția 4. Dimitrie Cantemir Lecția 5. Rebus despre Constantin Brâncoveanu și Dimitrie Cantemir Lecția 6. Test de evaluare    

    Elevi înscriși: 72
    Durata: 2 ore
    Lecții: 5
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Evul mediu românesc

    După retragerea aureliană, populația daco-romană, aflată la nord de Dunăre, va continua procesul de etnogeneză. Cu trecerea timpului, se afirmă un conducător care își asumă luarea deciziilor.  Când unii conducători de obști își extind autoritatea asupra altor obști învecinate, se formează uniuni de obști. Acestea se vor dezvolta pentru a pune bazele statelor medievale românești. Vor reuși Moldova și Țara Românească să își mențină autonomia internă? Vom afla împreună, continuându-ne călătoria prin frumoasa istorie a poporului român. Ce vom studia? Primele forme de organizare statală Statele medievale în spațiul românesc: Transilvania, Țara Românească, Moldova, Dobrogea Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie, de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul Cetăți medievale. Biserica episcopală de la Curtea de Argeș Evaluare Succes!  

    Elevi înscriși: 99
    Durata: 60 min
    Lecții: 8
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Etnogeneza românească

    După ce ai studiat cine au fost geto-dacii, e timpul să afli ce s-a petrecut în Dacia după cucerirea romană și cum s-a desfășurat procesul istoric numit romanizare, în urma căruia s-a format limba pe care o vorbești. Lecțiile pe care le vom studia sunt: Dacia Romană. Romanizarea. Creștinismul. Romanitatea orientală. Așezarea slavilor la sud de Dunăre. Poporul român, popor romanic. Surse istorice despre români la sfârșitul secolului I. Cursul va conține exerciții practice, dar și o evaluare. Să continuăm, așadar, călătoria noastră prin Istoria Românilor!

    Elevi înscriși: 91
    Durata: 60 min
    Lecții: 8
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Preistoria în spațiul românesc

    Cea dintâi carte a vieții omului se numește Preistoria și începe odată cu apariția sa pe pământ, durând până la apariția scrierii. Cu acest curs, vom începe o extraordinară călătorie prin Istoria Românilor.  Vei afla că teritoriul țării noastre a fost locuit din timpuri străvechi de popoare care au creat o cultură și o civilizație înfloritoare. Lecțiile acestui capitol sunt: Epoca pietrei și epoca metalelor. România în epoca de piatră. Video. Culturile Cucuteni, Hamangia și Sărata Monteoru. Viața în Preistorie. Video. Vei avea de rezolvat exerciții și un test de evaluare la final de capitol. Multe informații valoroase despre trecutul istoric așteaptă să fie descoperite de tine. Așadar, să începem!

    Elevi înscriși: 100
    Durata: 60 min
    Lecții: 5
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Geto–dacii

    Istoria este cea mai frumoasă poveste. Te vei convinge și mai mult de acest lucru când vom începe să studiem povestea noastră, a românilor. Multe informații interesante ți se vor dezvălui în următoarele capitole. Te invit, așadar, la o călătorie grozavă prin istoria poporului nostru. Ce vom învăța? Izvoare istorice despre geto-daci Studiu de caz: Histria Burebista. Decebal. Cucerirea Daciei de către romani Studiu de caz: Sarmizegetusa Studiu de caz: Podul de la Drobeta, Columna lui Traian, Monumentul de la Adamclisi Evaluare Ești pregătit să pornim în călătorie?  

    Elevi înscriși: 85
    Durata: 60 min
    Lecții: 9
    Clasa VIII
    Materia: istorie
    Anul: clasa8