• ETNOGENEZA ROMÂNEASCĂ

    LECȚIE DE TRANSMITERE DE NOI CUNOȘTINȚE

    Elevi înscriși: 1
    Durata: 1 ORĂ
    Lecții: 1
    General
    Materia:
    Anul:
  • România interbelică

    Salut! Vrei să știi mai multe despre România în perioada interbelică? Sunt Dan! Vino cu mine și îți voi dezvălui câteva din secretele acesteia!

    Elevi înscriși: 51
    Lecții: 16
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Lumea românească până la jumătatea secolului al XIX-lea

    În perioada fanariotă, la tronul Moldovei și al Țării Românești au fost numiți de către sultan în total 31 de domni, care au promovat cu precădere valorile și politica orientală. Revenirea la domniile pământene, în 1822, a reprezentat pentru cele două țări ocazia să se îndepărteze de Orient pentru o nouă orientare politică și culturală. Vor reuși elitele politice românești, după 1822, să îndeplinească dezideratul modernizării și să orienteze principatele spre Occident? Vei afla răspunsul parcurgând lecțiile din acest curs. 1. Românii între Orient și Occident. Conservatorism și modernizare. 2. Tudor Vladimirescu. 3. Generația pașoptistă. Programe și consecințe ale revoluției. 4. Rromii – de la robie la emancipare. 5. Evaluare.

    Elevi înscriși: 44
    Lecții: 11
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Regimul politic democratic din 1989 până azi

    Salutare, dragi elevi! Vă propun un curs despre România după 1989. Haideți să explorăm împreună evenimentele din ultimii 32 de ani. Succes!

    Elevi înscriși: 44
    Lecții: 5
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România în contextul Războiului Rece

    Bine te-am regăsit la un nou curs dedicat Istoriei recente a României. Pe parcursul acestui curs vei afla informații importante despre ceea ce s-a întâmplat cu România în perioada Războiului Rece, vei avea de rezolvat câteva exerciții special create pentru tine și îți vei putea testa cunoștințele într-un test de evaluare. Mai concret, vom învăța despre: România la începutul Războiului Rece (1947 – 1964). Nicolae Ceaușescu, distanțarea de Moscova și izolarea internațională. Căderea regimului comunist. Vor fi niște lecții foarte interesante, vei vedea!!

    Elevi înscriși: 57
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VIII. Iluminism și reformism: Transilvania sub habsburgi

    Vă salut, dragi narandieni! Știați că? Iluminismul a fost marea mișcare filozofică a secolului al VIII-lea, care considera că rațiunea umană este singura în stare să ”ilumineze”  calea către realizarea fericirii umane. iluminismul este un termen generic prin care se pot prezenta toate tendințele societății din acel secol: spiritul inventiv, cercetarea științifică, enciclopedismul, concepția optimistă despre lume, credința în progres, folosirea luminilor inteligenței, tendința de a pune totul la îndoială dintr-o perspectivă critică. Vă propun câteva lecții (interesante) despre românii din Transilvania în secolele XVII - XVIII. N-o să vă plictisiți, pentru că aveți o grămadă de jocuri...  

    Elevi înscriși: 71
    Durata: 340 minute
    Lecții: 16
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România – stat comunist

    La sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, România a fost ocupată de Armata Roșie. Uniunea Sovietică a adus la conducerea țării Partidul Comunist, aliat fidel al Moscovei, a eliminat vechea elită politică, a reorganizat întregul aparat de stat după model sovietic. Astfel impus, regimul comunist a modificat radical, pentru următorii cincizeci de ani, economia, societatea, cultura și mentalitățile românești. Cum s-a realizat sovietizarea și care au fost efectele ei? Cine erau noii conducători ai României comuniste? Care a fost responsabilitatea lor pentru punerea în aplicare a acestui experiment totalitar, cu consecințe nefaste asupra țării? Toate răspunsurile la întrebările de mai sus le vei afla parcurgând acest curs. Să începem!!

    Elevi înscriși: 64
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România în al Doilea Război Mondial

    Salut! Sunt Dan, ghidul tău în aventura României în timpul celui mai sângeros conflict al istoriei, ce de-al Doilea Război Mondial.

    Elevi înscriși: 102
    Lecții: 11
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Formarea statului român modern

    ,,Unirea este singura stare politică ce putea să asigure viitorul nostru și să ne permită a da țării organizarea ce o aștepta de atât de mult timp.”                                                                                                                     ( Alexandru Ioan Cuza) Cum s-a constituit statul român modern ? Acțiunile generației pașoptiste din exil fac cunoscută problema unirii românilor pe plan european.Reveniți în țară ( Moldova și Țara Românească) revoluționarii desfășoară o intensă activitate unionistă.Un rol important în procesul de formare al statului român modern îl are politica marilor puteri. Până în 1856, Principatele Române se aflau sub suzeranitate otomană și protectorat rusesc. În urma Congresului de pace de la Paris, protectoratul rusesc este înlocuit cu garanția colectivă a șapte mari puteri europene.In acest context se crează un cadru favorabil unirii celor două principate prin dubla alegere ca domn al lui Alexandru Ioan Cuza. 1.Acțiuni care contribuie la formarea statului român modern:  Context extern - ,,Problema Orientală” , se desfășoară războiul Crimeei ( 1853-1856)  Congresul de pace de la Paris 1856 - Marile Puteri europene dezbat problema unirii Principatelor ;  Adunările ad-hoc (1857) din Moldova și Țara Românească au votat rezoluțiile unirii într-un stat numit România, sub conducerea unui prinț străin;  1858 - se adoptă Convenția cu rol de Constituție în cadrul Conferinței Marilor Puteri de la Paris - numele țării ,, Principatele Unite ale Moldovei și Valahiei” ( unirea formală);  1859 - 5 ianuarie și 24 ianuarie, dubla alegere ca domn al Moldovei și  al Țării Românești a lui Alexandru Ioan Cuza;  Marile Puteri garante puse în fața faptului împlinit, recunosc unirea ( 1861). 2. Consolidarea statului român modern prin reforme sub domnia lui Al.I Cuza 1859-1866          1859-1862 -măsuri de unificare administrativă, legislativă;          1863- Mihail Kogălniceanu -prim ministru;          1863- legea secularizării averilor mănstirești;          2 mai 1864 - lovitura de stat duce la instaurarea regimului  autoritar al lui Al.I. Cuza;          se adoptă Statutul dezvoltător al Convenței de la Paris, acordă domnitorului largi puteri;          august 1864 - legea rurală;          decembrie 1864 -legea instrucțiunii publice;          1865-1866 - activitatea ,,monstruoasei coaliții”, alianță politică creată împotriva regimului personal al lui Cuza;          11 februarie 1866 - lovitura de stat, Cuza silit să abdice;          țara este condusă de o locotenență domnească provizoriu. Alexandru Ion Cuza a înfăptuit idealul național al românilor, unirea Moldovei și a Munteniei , a pus bazele statului român modern. În timpul domniei lui, Principatele Unite au intrat pe scena Europei ca stat modern. Reformele modernizatoare ale domnitorului au determinat mari schimbări în plan social și economic. După abdicarea lui Cuza se face tranziția către regimul politic modern ,constituțional.    

    Elevi înscriși: 78
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • România și Primul război mondial

    Dragul meu elev, suntem în fața unei lecții de o deosebită împortanță pentru noi și pentru istoria noastră. Participarea României la Primul război mondial ne-a adus mai aproape de idealul tuturor românilor, Unirea cea Mare. Vei afla împreună cu alți copii, care au fost evenimentele cele mai importante ale participării României la Marele Război. Vei citi despre personalități istorice remarcabile, adevărate modele pentru noi. Vei rezolva exerciții interactive, special create pentru tine. Îți vei putea verifica cunoștințele printr-un test de sfârșit e capitol. Va fi o călătorie minunată!!

    Elevi înscriși: 86
    Lecții: 11
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Secolul fanariot

    Vă vine să credeți că, de la fanarioți, considerați de multe ori originea răului absolut în Țările Române, ne-au rămas și multe lucruri cool? În primul rând, dragi elevi, vă propun să acceptăm această perioadă așa cum a fost...și...scormonind prin poveștile din acea perioadă am ales câteva lucruri care mi-au atras atenția și pe care am să le împărtășesc cu voi: Pe de o parte a fost o epocă cu multă instabilitate, războaie, frica de ciumă, dar toate acestea nu i-au împiedicat pe oameni să-și construiască locuințe frumoase, să-și comande haine scumpe și să facă petreceri. Astăzi ascultăm ”Manelele”, dar de unde vin ele, le-au inventat cântăreții români astăzi? Nu, ele au apărut la noi o dată cu domnii fanarioți - pentru că muzica autohtonă era considerată barbară, aceștia și-au adus muzicanți care să le anime petrecerile...și le cântau Manele!!!

    Elevi înscriși: 78
    Durata: 240 minute (4 ore)
    Lecții: 15
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Regatul României – Carol I

    Salutare, dragi elevi! Vă propunem un curs despre unul dintre cei mari monarhi ai României, Carol I, și realizările sale extraordinare pentru România! Așa că ... să începem!

    Elevi înscriși: 69
    Lecții: 12
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VII. Modernitatea timpurie: Constantin Brâncoveanu. Dimitrie Cantemir

    Vă salut, dragi copii! Călătoria noastră în istorie continuă cu noi lecții despre Constantin Brâncoveanu și Dimitrie Cantemir. Lecția 1. Definiții Lecția 2. Constantin Brâncoveanu Lecția 3. Completează cuvintele lipsă! Lecția 4. Dimitrie Cantemir Lecția 5. Rebus despre Constantin Brâncoveanu și Dimitrie Cantemir Lecția 6. Test de evaluare    

    Elevi înscriși: 72
    Durata: 2 ore
    Lecții: 5
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • VI. Spaţiul românesc şi politica de cruciadă târzie de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul

    Salut! Bine te-am găsit la cursul de Istorie. Vei studia despre: Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul. Capitolul va cuprinde  mai multe lecții și jocuri interesante: Lecția 1. Definiții Lecția 2. Mircea cel Bătrân Lecția 3. Răspunde repede și bine- Mircea cel Bătrân Lecția 4.Alexandru cel Bun Lecția 5. Puzzle - Alexandru cel Bun Lecția 6. Iancu de Hunedoara Lecția 7. Iancu de Hunedoara - text lacunar Lecția 8. Vlad Țepeș Lecția 9. Ștefan cel Mare Lecția 10. Mihai Viteazul Lecția 11. Adevărat sau fals - Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul Test de evaluare: Voievozii români și luptele cu turcii  

    Elevi înscriși: 75
    Durata: 3 ore și 20 minute
    Lecții: 11
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • NOȚIUNI INTRODUCTIVE

    Dragul meu elev, sunt aici pentru tine. Știu că ești curios și ai vrea să afli mai multe lucruri despre TRECUTUL ISTORIC. Este minunat și mă bucură. Împreună vom călători  în timpuri îndepărtate pentru a afla cum erau lucrurile, oamenii, locurile cu mult timp în urmă. Succes!

    Elevi înscriși: 193
    Durata: 120 min
    Lecții: 10
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa4
  • COMUNITATEA LOCALĂ ȘI NAȚIONALĂ

    Bine ai venit la un nou curs! Te invit să descoperim împreună ce este aceea o comunitate, ce reprezintă comunitățile locale sau națională și care au fost și sunt preocupările oamenilor.  

    Elevi înscriși: 163
    Durata: 90 min
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa4
  • POPOARE DE IERI. POPOARE DE AZI

    Bine ai venit în această aventura! Te invitam sa facem o calatorie in timp, sa mergem pe urmele vechilor popoare.

    Elevi înscriși: 162
    Durata: 120 min
    Lecții: 13
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa4
  • Epoci, evenimente și personalități

    Cursul te poartă într-o poveste despre trecut, personalități marcante ale trecutului, fapte eroice.

    Elevi înscriși: 144
    Durata: 120 min
    Lecții: 22
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa4
  • CULTURĂ și PATRIMONIUL CULTURAL

    Bine ai venit ! În acest capitol vom descoperi care sunt locurile cu importanță istorică în comunitate, ce rol a avut biserica în viața românilor și ce clădiri și monumente sunt incluse în patrimoniul UNESCO.

    Elevi înscriși: 120
    Durata: 90 min
    Lecții: 8
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa4
  • Preistoria

    În cursul acesta vom învăța despre epoca de piatră și epoca metalelor

    Elevi înscriși: 198
    Durata: 90 min
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Orientul Antic

    Dragul meu elev, sunt aici pentru tine. Știu că ești curios și ai vrea să aflii mai multe lucruri despre Orientul Antic. Este minunat și mă bucură. Impreună vom călători peste mări și țări și în timpuri îndepărtate pentru a afla cum era acum mii de ani. Vom afla despre: Popoare și civilizații pe harta Orientului Antic. Evreii, chinezii. 2. Mediul natural și viața cotidiană în Orientul Antic. Orașul stat Babilon. Temple și piramide. 3. Inventarea scrierii. Codul lui Hammurabi. Epopeea lui Ghilgameș. Va fi o călătorie extraordinară, vei vedea!!! Cu drag, profa de istorie!

    Elevi înscriși: 202
    Durata: 90 min
    Lecții: 8
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Grecia Antică

    Bună! Sunt Dan și împreună vom descoperi tainele Greciei Antice. Grecia antică a fost o civilizație înfloritoare care a făcut pași impresionanți în multe domenii precum arta, arhitectura, ingineria, medicina, astronomia, matematica, filosofia și guvernarea. Multe dintre idealurile lor au stat la baza viitoarelor civilizații și influența lor este și astăzi cu noi. Acest ghid folosește popularul acronim GRAPES pentru predarea despre civilizațiile antice și se concentrează pe geografie, religie, realizări, politică, economie și structura socială a Greciei antice, la care se adaugă câteva noțiuni de vocabular.

    Elevi înscriși: 217
    Durata: 90 min
    Lecții: 16
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Lumea Romană

    Bună! Sunt Dan și împreună vom descoperi tainele Romei Antice. Roma Antică a fost un regat, apoi o republică și, în cele din urmă, un imperiu care a durat de la 753 î.Hr. până la aproximativ 476 î. Hr., peste o mie de ani! Deși ideile și inovațiile lor impresionante în artă, arhitectură, inginerie și politică au fost acum două mii de ani, moștenirea lor este văzută în jurul nostru și ne influențează și astăzi. Aceste activități folosesc popularul acronim GRAPES pentru predarea despre civilizațiile antice și se concentrează pe geografie, religie, realizări, politică, economie și structura socială a Romei Antice.  

    Elevi înscriși: 160
    Durata: 150 min
    Lecții: 15
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Geto-dacii

    Bună, dragi elevi! Cu siguranță sunteți interesați de trecutul poporului nostru dacă ați început acest curs. Urmăriți lecțiile cu atenție și vei afla informații despre strămoșii noștri. Geto-Dacii Burebista Războaiele Daco-Romane  

    Elevi înscriși: 128
    Durata: 90 min
    Lecții: 9
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Civilizația islamică.

    Dragul meu elev, am călătorit împreună și am aflat multe lucruri despre civilizații remarcabile. Călătoria noastră continuă spre o altă civilizație, cea islamică, creată de arabi, o civilizație de-a dreptul fascinantă. Despre ce vom povesti? Apariția islamului și expansiunea militară. Cultura islamului. Vei găsi în acest curs exerciții special create pentru tine, vei viziona filmulețe și îți vei exersa cunoștințele într-o evaluare. Cred că te-am convins să vrei să afli mai multe despre Civilizația Islamică.  

    Elevi înscriși: 133
    Durata: 120 min
    Lecții: 6
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Europa medievală

    Ne îndreptăm cu pași repezi spre sfârșitul anului școlar, an în care am călătorit prin epoci istorice îndepărtate și fascinante. În ultima parte a acestei călătorii vom pătrunde într-o epocă și o lume nouă, Epoca Medievală. Este o epocă de mari transformări politice, economice, sociale, culturale. În acest capitol vom învăța despre începuturile acestei epoci istorice, numită și Evul Mediu sau Epoca Feudală. Vor fi lecții minunate, te asigur!! Formarea popoarelor europene. Etongeneza românească. Europa Creștină în mileniul I. Studiu de caz: Creștinarea francilor. Carol cel Mare. Studiu de caz: Imperiul Bizantin. Viața cotidiană în Evul Mediu: domeniul feudal, orașul medieval, cavalerism și onoare, cruciadele, catedrale și universități. Statele medievale Franța și Anglia. Imperiul Romano-German. Lumea românească și statele medievale românești. Recapitulare. Evaluare. Va fi o călătorie plină de frumos și de informații noi, interesante. Va fi o călătorie pe cinste!!

    Elevi înscriși: 138
    Durata: 90 min
    Lecții: 14
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa5
  • Călători și călătorii. Europa și Lumea Nouă.

    Dragul meu elev, pornim într-o frumoasă călătorie în timp și spațiu, cu sute de ani în urmă. Vom învăța multe lucruri interesante despre călători și călătorii, despre evenimente și personalități de seamă care au dovedit pasiune, curaj, curiozitate, determinare și au realizat lucruri mărețe. Despre ce vom învăța? Călătoriile și percepția spațiului în Evul Mediu. Marile descoperiri ale europenilor. Cristofor Columb și Fernando Magellan. Lumea Nouă. Am pregătit pentru tine activități interesante care să te facă să vrei să știi mai mult. Am pregătit și un test de evaluare pentru a mă convinge că ești un copil isteț și îți place istoria. Nu-i așa?

    Elevi înscriși: 176
    Durata: 60 min
    Lecții: 10
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa6
  • Geneza spiritului modern.

    Călătoria noastră continuă. Vom afla în acest capitol informații valoroase despre mari personalități care au schimbat lumea prin idei și prin creații. Este minunat ca o idee să poată schimba istoria sau modul de gândire al oamenilor. Vom învăța despre: Renașterea și Umanismul. Studii de caz despre: Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarotti, Niccolo Machiavelli, Giordano Bruno, Galileo Galilei. Reforma. Contrareforma. Absolutismul de la Atlantic la munții Ural. Studiu de caz: Soliman Magnificul, Ludovic al XIV-lea, Petru cel Mare, Ecaterina I. Și, așa cum te-am obișnuit, îți vei putea verifica cunoștințele prin rezolvarea unui test. Va fi o călătorie fascinantă!

    Elevi înscriși: 142
    Durata: 30 min
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa6
  • Spre o nouă societate.

    Am învățat până acum lucruri minunate despre ceea ce a reprezentat Renașterea și Umanismul, Reforma și Absolutismul monarhic. Ne vom continua călătoria prin istorie și vom învăța despre cum s-a făcut trecerea Spre o nouă societate. Iluminismul - rațiune, drepturi, viața publică. Revoluția glorioasă. Constituirea S.U.A. Declarația de Independență. Constituția. Revoluția franceză. de la supus la cetățean. Napoleon I și răspândirea ideilor revoluției franceze. Și, bineînțeles, un test de sfârșit de capitol!! Vei descoperi și vei învăța lucruri minunate.

    Elevi înscriși: 148
    Durata: 90 min
    Lecții: 13
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa6
  • Secolul naționalităților.

    Mă bucur alături de tine că începem un nou curs și anume ”Secolul naționalităților”. Vom învăța despre evenimentele care au avut loc în secolul al XIX-lea și despre cum s-au format națiunile și statele moderne. Capitolul este structurat astfel: Statele moderne: revoluție și emancipare națională. Studiu de caz: 1848 în Europa. Studiu de caz: Românii și modernitatea. Epoca victoriană. La belle epoque. Va fi un capitol foarte interesant, cu multe activități interactive, care să te facă să vrei să studiezi mai mult. Va fi și o evaluare a cunoștințelor, așa cum știi și de la celelalte capitole. Și, cu siguranță, va fi ceva util și plăcut!!

    Elevi înscriși: 123
    Lecții: 7
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa6
  • Lumea la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX

    Bună, sunt Dan! Împreună vom face o călătorie prin lumea de acum 100 de ani, din timpul Primului Război Mondial, și vom fi, pe rând, politician, soldat, civil. Vom vedea cum era viața, ce noi arme ne puteau ucide, ce strategii de luptă adoptam și cum, prin efortul nostru, am schimbat harta Europei. Să incepem!

    Elevi înscriși: 142
    Durata: 60 min
    Lecții: 13
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Perioada interbelică: cetățean și stat în democrație și totalitarism

    Bună! Știi cine a fost Hitler? Știi cine a fost Stalin, dar Roosevelt? Ai auzi de Marea Criza? Sunt Dan și acestea sunt puține dintre lucrurile pe care le vom descoperi în acest curs.

    Elevi înscriși: 111
    Lecții: 16
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Al Doilea Război Mondial (1939-1945)

    Bună, sunt Dan! Împreună vom învăța despre cel mai sângeros și distructiv conflict din istoria omenirii, despre cum au fost așezate frontierele Europei așa cum le cunoaștem astăzi.

    Elevi înscriși: 104
    Durata: 120 min
    Lecții: 31
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Lumea postbelică: reconstrucție și modele ale dezvoltării economice

    Bună, sunt Dan, ghidul tău prin lumea de după război!

    Elevi înscriși: 92
    Durata: 30 min
    Lecții: 3
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Războiul Rece

    Ai auzit de carantina președintelui Kennedy? De Hrusciov? De zidul Berlinului? Toate acestea ți le voi povesti când vei deschide cursul.

    Elevi înscriși: 76
    Durata: 60 min
    Lecții: 8
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Uniunea Europeană: principii de organizare și functionare

    Bună! Sunt Dan! Împreună ne vom reaminti câteva cunoștințe legate de Uniunea Eurpeană!

    Elevi înscriși: 64
    Durata: 30 min
    Lecții: 4
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Elevi înscriși: 69
    Durata: 30 min
    Lecții: 4
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa7
  • Preistoria în spațiul românesc

    Cea dintâi carte a vieții omului se numește Preistoria și începe odată cu apariția sa pe pământ, durând până la apariția scrierii. Cu acest curs, vom începe o extraordinară călătorie prin Istoria Românilor.  Vei afla că teritoriul țării noastre a fost locuit din timpuri străvechi de popoare care au creat o cultură și o civilizație înfloritoare. Lecțiile acestui capitol sunt: Epoca pietrei și epoca metalelor. România în epoca de piatră. Video. Culturile Cucuteni, Hamangia și Sărata Monteoru. Viața în Preistorie. Video. Vei avea de rezolvat exerciții și un test de evaluare la final de capitol. Multe informații valoroase despre trecutul istoric așteaptă să fie descoperite de tine. Așadar, să începem!

    Elevi înscriși: 98
    Durata: 60 min
    Lecții: 5
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Geto–dacii

    Istoria este cea mai frumoasă poveste. Te vei convinge și mai mult de acest lucru când vom începe să studiem povestea noastră, a românilor. Multe informații interesante ți se vor dezvălui în următoarele capitole. Te invit, așadar, la o călătorie grozavă prin istoria poporului nostru. Ce vom învăța? Izvoare istorice despre geto-daci Studiu de caz: Histria Burebista. Decebal. Cucerirea Daciei de către romani Studiu de caz: Sarmizegetusa Studiu de caz: Podul de la Drobeta, Columna lui Traian, Monumentul de la Adamclisi Evaluare Ești pregătit să pornim în călătorie?  

    Elevi înscriși: 84
    Durata: 60 min
    Lecții: 9
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Etnogeneza românească

    După ce ai studiat cine au fost geto-dacii, e timpul să afli ce s-a petrecut în Dacia după cucerirea romană și cum s-a desfășurat procesul istoric numit romanizare, în urma căruia s-a format limba pe care o vorbești. Lecțiile pe care le vom studia sunt: Dacia Romană. Romanizarea. Creștinismul. Romanitatea orientală. Așezarea slavilor la sud de Dunăre. Poporul român, popor romanic. Surse istorice despre români la sfârșitul secolului I. Cursul va conține exerciții practice, dar și o evaluare. Să continuăm, așadar, călătoria noastră prin Istoria Românilor!

    Elevi înscriși: 90
    Durata: 60 min
    Lecții: 8
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8
  • Evul mediu românesc

    După retragerea aureliană, populația daco-romană, aflată la nord de Dunăre, va continua procesul de etnogeneză. Cu trecerea timpului, se afirmă un conducător care își asumă luarea deciziilor.  Când unii conducători de obști își extind autoritatea asupra altor obști învecinate, se formează uniuni de obști. Acestea se vor dezvolta pentru a pune bazele statelor medievale românești. Vor reuși Moldova și Țara Românească să își mențină autonomia internă? Vom afla împreună, continuându-ne călătoria prin frumoasa istorie a poporului român. Ce vom studia? Primele forme de organizare statală Statele medievale în spațiul românesc: Transilvania, Țara Românească, Moldova, Dobrogea Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie, de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul Cetăți medievale. Biserica episcopală de la Curtea de Argeș Evaluare Succes!  

    Elevi înscriși: 99
    Durata: 60 min
    Lecții: 8
    General
    Materia: istorie
    Anul: clasa8